با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن اقتصاد دفاع ایران و انجمن اقتصاد انرژی ایران
بررسی رفتار صادرکنندگان جدید در بازارهای صادراتی با تاکید بر نقش تجربه صادراتی

میرعباس هاشمی؛ کیومرث شهبازی

دوره 6، شماره 19 ، خرداد 1401، ، صفحه 17-30

https://doi.org/10.30473/jier.2022.9180

چکیده
  دانش تجربی (تجربه صادراتی) درباره بازارها و عملیات خارجی، یک نیروی هدایت­کننده در بین­المللی شدن شرکت­ها است. از این رو پژوهش حاضر با تاکید بر نقش تجربه صادراتی برای شرکت­های نوپا، به بررسی احتمال ورود و خروج از بازار صادراتی و رشد حجم صادرات می­پردازد. بدین منظور از آمار و اطلاعات صادراتی شرکت­های ایرانی فعال بین سال­های ...  بیشتر